Loading..

Lütfen Bekleyiniz...

  • Giriş Yap
    E-Posta Adresi
    E-Posta Adresi Tekrar
  • Kayıt Ol
IRU üyeleri küresel tedarik zinciri aksaklıkları krizine karşı destek çağrısı yaptı/05.11.2021

Dünyanın karayolu taşımacılığı organizasyonu olan IRU üye kuruluşları, küresel tedarik zinciri sorunlarıyla ilgilenilmesi için hükümetlere acil çağrı yapılmasını oyladı . Küresel olarak 3 milyondan fazla lojistik oepratörünü temsil eden IRU Eşya Taşımacılığı Konseyi, dijital ticaret araçlarının hızlandırılması, yanlış yönlendirilmiş Covid kısıtlamalarının durdurulması, şoför eksikliğini hafifletecek faaliyetlerin yapılması ve yükselen yakıt fiyatlarının dengelenmesi konularında hükümetlere çağrı yapılmasını oybirliğiyle destekledi.

Dünyanın karayolu taşımacılığı organizasyonu olan IRU üye kuruluşları, küresel tedarik zinciri sorunlarıyla ilgilenilmesi için hükümetlere acil çağrı yapılmasını oyladı .

Küresel olarak 3 milyondan fazla lojistik oepratörünü temsil eden IRU Eşya Taşımacılığı Konseyi, dijital ticaret araçlarının hızlandırılması, yanlış yönlendirilmiş Covid kısıtlamalarının durdurulması, şoför eksikliğini hafifletecek faaliyetlerin yapılması ve yükselen yakıt fiyatlarının dengelenmesi konularında hükümetlere çağrı yapılmasını oybirliğiyle destekledi.

IRU Eşya Taşımacılık Konseyi Başkanı Aslı ÇALIK, “Tedarik Zinciri aksaklıkları bir çok ülkede olduğu gibi, benim bölgemde de, Avrasya ile küresel ticaretin kesişme noktalarında her gün ciddi sorunlar oluşturmaktadır. Lojistik şirketleri ellerinden gelenin en iyisini yapmaktadırlar, ancak hükümetler yük taşımalarının devam edebilmesi için şimdi hareket etmeliler.”

Hükümetlere yapılan çözüm çağrısı dört alandadır:

1. Yoğun limanların dengelenmesi ve BM CMR ve TIR Sözleşmeleri dahil olmak üzere mevcut ticareti kolaylaştırıcı dijital araçların kavranmasının hızlandırılmasıyla ticaret akışının düzeltilmesinin hızlandırılması.

2. Gereksiz olan ve genellikle siyasi nedenlerle Covid sınır kontrol ve sürüş kısıtlamalarının kaldırılarak, taşımacılık çalışanlarının dolaşım serbestisinin yeniden tesis edilerek kamyon hareketlerinin engellenmemesi.

3. Profosyönel sürücülerin yaş yeterliliğinin 18’e indirilerek şoför eksikliğini hafifletilmesi, şoför vize süreçlerinin hızlandırılması ve mesleğe daha fazla kadın katılımının teşvik edilmesine odaklanarak eğitim merkezlerinin teşvik edilmesi.

4. Yükselen yakıt fiyatlarını dengelemek için yakıt vergi ve cezalarının dondurulması veya gözden geçirilmesi.

IRU Genel Sekreteri Umberto de Pretto ise, “ hızlı yaklaşan yıl sonu tatilleri ile, tüketiciler halihazırda bu tedarik zinciri karmaşasının bedelini ödemeye başladı. Yılsonuna doğru ve 2022’ye girerken ürünlerin gecikme ve aksaklıkların engellenmesi için hükümetlerin şimdi hareket etmesine ihtiyacımız var” dedi.