Loading..

Lütfen Bekleyiniz...

  • Giriş Yap
    E-Posta Adresi
    E-Posta Adresi Tekrar
  • Kayıt Ol
Koronavirüs Covid-19 IRU Güncellemeleri/03.04.2020

Koronavirüs salgını hakkında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Birliği (IRU) tarafından çeşitli güncellemeler yayımlanmaktadır. İlgili Güncellemelere https://www.iru.org/resources/tools-apps/flash-info adresinden ulaşılabilmekte olup, güncellemelere ait bilgilere haberimizin devamında ulaşılabilmektedir. Bilgilerinize sunulur.

Coronavirus (COVID-19) salgını – Kazakistan durum güncellemesi (2 Nisan 2020, 18:05)

Kazakistan Sınır Hizmetlerine göre; aşağıdaki sınır geçiş noktaları geçici olarak 4 Nisan itibariyle kapatılacaktır

Kazakistan – Çin Sınırı:

·        Kolzhat (Almaty bölgesi)

·        Bakhty (Doğu Kazakhstan bölgesi)

·        Maykapchagay (Doğu Kazakhstan bölgesi).

Kazakistan – Rusya Sınırı:

·        Kandibai (Kostanay bölgesi)

·        Akbalshik (Kostanay bölgesi)

·        Kyzyl Zhar (Kuzey Kazakistan bölgesi)

·        Naiza (Pavlodar bölgesi)

·        Zheskent (Doğu Kazakhstan bölgesi)

·        Baitanat (Doğu Kazakhstan bölgesi)

·        Koanbai (Doğu Kazakhstan bölgesi)

·        Orda (Batı Kazakhstan bölgesi)

·        Shagan (Batı Kazakhstan bölgesi)

·        Karashatau (Atyrau bölgesi).

Kazakistan – Kırgızistan sınırı:

·        Aukhatty (Zhambyl bölgesi)

·        Kordai (Zhambyl bölgesi)

·        Sapatai Batir (Zhambyl bölgesi)

·        Sartobe (Zhambyl bölgesi)

·        Kagen (Almaty bölgesi).

Kazakhstan – Özbekistan sınırı :

·        Tselinniy (Turkestan bölgesi)

·        Sirdaria (Turkestan bölgesi).

Kaynak: KAZATO

Coronavirus (COVID-19) Salgını – Hollanda durum güncellemesi (2 Nisan 2020, 17:10)

Süpermarketler ve eczanelere yönelik gerekli malların akışını garanti etmek için Hollanda Altyapı ve Su Yönetimi bakanlığı  srücülerin dinlenme ve sürüş sürelerindeki serbestlik süresini 1 Haziran 2020’ye kadar uzattı.

Aynı şartlar aşağıdakilere uygulanmaya devam edecektir:

Günlük en fazla 11 saat sürüş süresi

Haftalık en fazla sürüş süresi 60 saat

İki haftalık en fazla sürüş süresi 96 saat

Bir haftalık dinlenme süresinin altıdan yedi güne 24 saatlik periyodlarda alınmasının ertelenmesi

In order to guarantee the flow of supplies, especially those destined for the supermarkets and pharmacies, the Dutch Minister of Infrastructure and Water Management has extended the relaxation on driving and rest times until 1 June 2020.

The same conditions continue to apply for the following:

·       Maximum daily driving time of 11 hours

·       Maximum weekly driving time of 60 hours

·       Maximum fortnightly driving limit of 96 hours

·       Postponement of a weekly rest period from six to seven 24-hour periods.

Kaynak: EVOFENEDEX

Coronavirus (COVID-19) salgını – Finlandiya durum güncellemesi (2 Nisan 2020, 16:30)

2 Nisan’da, Finlandiya Hükümeti tehlikeli madde taşımacılığının devamının teminini desteklemek için bir kararname yayınladı.

Mevcut olağanüstü koşullarda tehlikeli madde taşımacılığında profesyonel eğitim ve sınav gerçekleştirmeyi yahut tehlikeli madde taşınan tankların ara ve periyodik muayenelerinin gerçekleştirilmesi imkansız hale gelmiştir. BU nedenle yakın zamanda geçerliliği dolacak olan onay belgeleri, lisanslar ve onaylar istisnai olarak 2020 yılı içinde ertelenmiştir.

Kaynak: FinMobility

Coronavirus (COVID-19) salgını Yunanistan durum güncellemesi (1 April 2020, 15:45)

31 Mart’da Yunanistan Altyapı ve Ulaştırma Baknalığı 16 Nisan’dan 21 Nisana ve 30 Nisan’dan 3 Mayısa kadar kamyonların hareketindeki  trafik yasaklarını askıya almaya akrar vermiştir.

Kaynak: OFAE

Coronavirus (COVID-19) salgını – İtalya durum günellemesi (1 Nisan 2020, 15:30)

31 Martta İtalyan Ulaştırma Bakanlığı otoyol kullanım izinleri ile ilgili yetkilendirmeyi geçici olarak uzattı (normalde İtalya’ya trenle giriş yapan AB – dışı şirketler tarafından kullanılan), bu tip izinler İtalya’ya karayolu ile giriş yapıldığında da anlık olarak geçerlidir. Süzer uzatımı ikinci bir duyuruya kadar geçerlidir.

Kaynak: CONFETRA

Coronavirus (COVID-19) salgını –  İspanya durum güncellemesi (1 April 2020, 14:20)

30 Martta, İspanya Ulaştırma Bakanlığı, uluslararası yük ve yolcu taşımacılığı ile iştigal eden sürücülere açık kalacak turist konaklama listesi yayınlamıtır. İnteraktif bir haritaya buradan ulaşılabilir https://www.mincotur.gob.es/es-es/COVID-19/Paginas/Mapa-Hoteles.aspx

31 Mart’ta İspanya Sanayi ticaret ve Turizm Bakanlığı, Kraliyet Kararnamesi 10/2020  başvuruları içinbnir açıklama notu yayınladı, burada zorunlu olmayan sektörlerde ücretli izinlere ilişkin düzenlemeler mevcuttur. Bakanlık “gerekli/zorunlu” durumun tanımını işçi türüne göre yaparak mal/yük türüne göre yapmamıştır, bu nedenle “gerekli mallar” listesi yoktur. Açıklama notunun son paragrafı açıkça ithalat ve ihracat faaliyetinde çalışanların bu kararnamenin uygulamasından muaf olduğu velirtilmektedir.

Bu nedenle ulaştırme sektörünün taşınan mal türünden bağımsız olarak gerekli/zorunlu olduğu değerlendirilmiştir.

Kaynak: ASTIC and CETM

Coronavirus (COVID-19) salgını – Almanya durum güncellemesi (1 April 2020, 09:10)

Bavyera Eyaleti bütün yük taşıtları için resmi tatiller ve Pazar günleri yasağının kaldırılma süresini 19 Nisan 2020 tarihine kadar uzattı.

Hesse Eyaleri bütün yük taşıtları için resmi tatiller ve Pazar günleri yasağının kaldırılma süresini 30 Haziran 2020 tarihine kadar uzattı.

Daha fazla güncel bilgi www.bag.bund.de adresinden alınabilir.

Kaynak: BAG, DSLV

Coronavirus (COVID-19) salgını – Çin durum güncellemesi (31 Mart 2020; 17:10)

30 Mart 2020’de Çin Ulaştırma Bakanlığı koronavirüsün yurtdışından ithalinin kontrol ve engellenmesi üzerine bir duyuru yayınladı.

Aşağıdaki maddeler yabancı kamyonların operasyonları ve sınır kapılarının kapatılması ile ilgilidir:

  1. Karayolu sınır kapıları için, yolcu ve yük taşımacılığına kapatılan sınır kapıları ile yolcu sınır kapıları ikinci bir duyuruya kadar kapalı kalmaya devam edecektir; uluslararası yolcu taşımacılığına sezonluk sınır kapılarının açılması ertelenecektir.
  2. Kamyon sürücüleri için, yabancı kamyonlar yükü sınır kapılarında boşaltacak ve yabancı kamyon sürücüleri Çin’e varışın ilk günü geri dönecektir. Aynı gün geri dönüşte zorluk yaşayan yabancı kamyon sürücüleri hastalık engelleme ve kontrol ajansları taradından sağlanan özel yerlerde konaklama sağlanacaktır.

Kaynak: China Transportation News

Coronavirus (COVID-19) salgını –  İspanya durum güncellemesi (31 March 2020, 15:50)

Karayolu taşıma operasyonlarında yapılan kontrol ve prosedürlerindeki belirsizlikler üzerine daha fazla açıklama yapılana kadar, ASTIC sürücülerin gönderici veya alıcı tarafından imzalı bir belgenin yanlarında olmasını ve bu belgede taşımanın Kraliyet Kararnamesi 10/2020 (https://www.boe.es/buscar/doc.php?id=BOE-A-2020-4166) ekine göre gereklidir. Sürücüler ayrıca yanlarında, Talimatname 307/2020’ye (https://www.boe.es/buscar/act.php?id=BOE-A-2020-4196)  göre şirket tarafından imzalanmış sorumluluk beyanının yanlarında (araç içinde bulundurulması zorunludur.

Kaynak: ASTIC

Coronavirus (COVID-19) salgını – Bulgaristan durum güncellemesi (31 March 2020, 15:45)

Yeni bir talimat ile 20 Mart 2020 00:00’dan 17 Nisan 2020’ye kadar Sağlık Bakanlığı geçici olarak bütün üçüncü ülke ( AB harici) vatandaşlarının Bulgaristan Cumhuriyetine tüm ulaştırma araçları ile tüm sınır geçiş noktalarından girişleri yasaklamıştır. Yük taşımacılığı ile ilgili ulaştırma personeli bu talimat kapsamı dışındadır.

Daha önce duyurulmuş olan; COVID-19 enfeksiyonu tespit edilmiş ülkelerden gelen AB vatandaşları ile bu ülkelerden gelen sürücülere ilişkin düzenlemeler yürürlükte kalmaya devam etmektedir. (resmi bilgi buradadır.  Bulgar vatandaşları ve Bulgaristan’da uzun süreli veya kalıcı oturum hakları olan kişiler ve aileleri bu yasaktan muaftır. BU kişiler evlerinde veya tercih edecekleri bir mekanda 14 gün karantinaya tutulacaktır. Kamyon sürücüleri için özel bir rejim düzenlenmiştir. (resmi kararnameye buradan ulaşılabilir):

  • Bulgar kamyon sürücüleri de listede belirtilen ülkelerden gelmedikçe 14 gün karantinaya tabidir. Bu örnekte, ayrılana kadar karantina da kalmak zorundadırlar ;
  • Bulgar olmayan kamyon sürücüleri - yukarıda beliritlen ülke vatandaşları veya onlardan gelenler – yük alabilir veya boşaltabilir, ancak sonrasında Bulgaristan bölgesini ivedilikle terketmelidirler. Ülke içindeki hareketlerinin süresi 24 saati geçemez.
  • Ülkeyi transit geçen tüm kamyonlar, milliyetlerine bakılmaksızın polis tarafından eskort edelecektir. Ek olarak Bulgaristan’a giriş yapan tüm yabancı kamyonlar boşaltma noktasına kadar polis eskortuna tabi olacaktır.

Ayrıca, Sağlık Bakanlığı tarafından yayınlanan ilave talimata göre, İran’a kayıtlı olan ve İran’dan gelen kamyonların giriş ve transit geçişleri geçici olarak yasaklanmıştır.

30.03.2020’de, ikinci bir talimata kadar, Bulgaristan ve Yunanistan sınır kapısı “Zlatograd – Thermes” Yunanistan sınır bölgesindeki COVID-19 yayılmasını engelleyici önlemler ve karantina uygulamaları nedeniyle kapatılmıştır.

Bansko kasabası ve tüm bölgesel merkezlerin: Blagoevgrad, Burgas, Varna, Veliko Tarnovo, Vidin, Vratsa, Gabrovo, Dobrich, Kardzhali, Kyustendil, Lovech, Montana, Pazardzhik, Pernik, Pleven, Plovdiv, Razgrad, Ruse, Silistra, Sliven, Smolyan, Sofia, Stara Zagora, Targovishte, Haskovo, Shumen and Yambol;  giriş ve çıkışlarında özel kontrol noktaları kurulmuştur.

İnsanlar bu şehirlere sadece sağlık sebepleri, akrabaların bakımı, bu şehirde çalışıyorsa, temel ürünler ve ilaç alınması amacıyla giriş/çıkış yapabilir. Kamyon sürücülerinin bu kontrol noktalarından muhtemel gecikmeler ile geçiş yapmalarına izin verilmektedir.

Kaynak: AEBTRI

Coronavirus (COVID-19) salgını – Moğolistan durum güncellemesi (31 March 2020, 13:00)

Moğolistan Devlet Acil Durum Komisyonu tarafından henüz Moğolistan’a girecek kamyon ve  bir kısıtlama uygulama olmamasına rağmen 30.03.2020 itibariyle yabancı yük taşıyan taşıtların Moğolistan’a girişine sadece Altanbulag ve Ulaanbaishint noktalarından izin verilmektedir. Ek bir önlem olarak yabancı araçlar varış ya da ülkeden çıkış noktasına kadar eskort edilmektedir.

Bu nedenleyabancı taşıyıcıların Moğolistan’a Altanbulag ve Ulaanbaishint dışında diğer sınır kapılarından giriş yapmamaları kesinlikle tavsiye edilmemekte olup yetkili kurumlardan .net açıklamalar beklenmektedir.

Kaynak: IRU Moskova temsilciliği

Coronavirus (COVID-19) salgını Hırvatistan durum güncellemesi (31 Mart 2020, 09:50)

Ticari karayolu taşımacılığı

Hırvatistan makamları ile yapılan en son bilgi alışverişine göre (25 ve 26 Mart) mevcut durum aşağıdaki şekildedir:

  • Avrupa Komisyonu yayını (Ek 1 ve yeşil hat haritasına göre) yeşil hatlar kullanıldığında sınır geçişlerinde bir kısıtlama yoktur. Yeşl hatlar hem transit (50 araçlık konvoyarda) ve kamyonun Hırvatistan’da boşaltması için açıktır.
  • Kağıt belgelerle ilgli olarak, Hırvatistan Avrupa Komisyonu yeşil hatlar üzerine iletişimini kabul etmiştir ve bu sayede esneklik gösterebilmektedir.
  •   Konvoylar Slovenya sınır kapısı ile Avusturya ve İtalya sınır kapılarında oluşturulur. Transit mallar için ülke içinde iken sonraki ülkenin sınırkapısına kadar tüm Hırvatisran sınırı  - geçişi boyunca konvoya devam edilir.
  • Hırvatistan içine yük teslimatı için konvoya gerek yoktur.
  • İlgili Hırvatistan makamının iletişim noktası: uprava.infrastruktura@mmpi.hr

·       With regards to the paper documents, Croatia is following the European Commission

Sürüş ve dinlenme sürelerinin uygulanmasında geçici ve sınırlı gevşeklik

Hırvatistan, yük taşımaya konu olan  sürücüler için sürüş ve dinlenme sürelerinde geçici ve sınırlı bir gevşeme yapıldığı rapor edilmiştir. Bu gevşeme AB Düzenlemesi no 561/2006 madde 14(2)ê göre gerçekleştirilmiştir. Ulusal ve uluslararası yük taşımacılığına, ve özellikle gıda, hayvan yemi, yakıt, hammadde taşımacılığı, ilaç ve tıbbi malzeme, hastane ve diğer kamu kurumlarına dağtıtım  taşımacılığına dahil olan sürücülere uygulanır.

Başlangıç: 18.03.2020

Bitiş: 16.04.2020

kaynak: Avrupa Komisyonu internet sitesi https://ec.europa.eu/transport/coronavirus-response_enhttps://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/temporary-relaxation-drivers-covid.pdf.

Seyahat edenler için genel bilgi

Belirli ülkelerden gelen kişiler için zorunlu 14 günlük karantina veya kendi-izolasyon uygulamalsı mevcuttur. Tüm ülke listesi http://www.mvep.hr/en/info-servis/press-releases/coronavirus-control-strengthening-measures-for-croatian-and-foreign-nationals-entering-the-republic-of-croatia,32735.html adresinde  görülebilir – İtalyan vatandaşları dahildir.

Aşağıdakiler bu hükümden muaftır

  • Sağlık profesyonelleri , sağlık araştırmacıları, katkı sağlayanları, yaşlıların bakım uzmanları ve acil tıbbi tedaviye ihtiyaç duyan kişiler.
  • Sınır- kapısı çalışanları;
  • Nakliyeciler ve diğer ulaştırma personeli, gereklilik kapsamında olanlar ;
  • Diplomatlar,  görev başındaki polis memurları, sivil savunma hizmetleri ve takımları ve uluslararası organizasyon çalışanları  ile görevlerini yerine getirmekte olan uluslararası askeri personel
  • Transit yolcular

Yularına belirtilen muaf kişiler CIPH tarafından uygulanan hüküm ve talimatlara tabiidir.

Bitiş tarihi : mevcut değil

Daha fazla bilgi : http://www.mvep.hr/en/info-servis/press-releases/coronavirus-control-str... ayrıca bkz https://www.koronavirus.hr/.

Kaynak Hırvatistan Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı

Koronavirüs (COVID-19) salgını – Slovenya durum güncellemesi (31 Mart 2020, 09:20)

·        Kısıtlamalar

Slovenya – İtalya sınırları trenle yolcu taşımacılığına, ulusararası nadir ve düzenli otobüs taşımacılığına kapatılmıştır.

Yük taşıtları, nihai varış noktası Slovenya ise ve posta yükü, tıbbi ekipman, ilaç ürünleri veya insani yardım taşınıyorsa ülkeye girişine izin verilir. Ulusal düzeyde yük taşımacılığı sadece posta, tıbbi malzeme ve insani yardım için izin verilmektedir.

Konvoylar

14 Mart’ta Slovenya ve komşu ülke makamları yük ve yolcu taşıtları için sınır kapılarını bloke eden uzun kuyruk sorununu çözmek için anlaşmışlardır. Anlaşma Hırvatistan, Sırbistan, Bulgaristan, Romanya Türkiye ve Ukrayna  makamları tarafından anlaşma yapılmıştır. 14 Marttan beri 71 yük konvoyu (İtalya- Hırvatistan ve İtalya- Macaristan) organize edilmiştir. Her konvoy için seyahat başlamadna önce izin alınması zorunludur.

İtalya sınırı:

SLO-IT sınırında sadece aşağıdaki beş sınır geçiş noktası trafiğe açıktır: Vrtojba, Ferneti?i, Škofije andKrvavi Potok.. Bu sınrı geçiş noktaları Krvavi Potok( saat 05:00 – 23:00 arasında açıktır) dışında 24 saat açıktır. Diğer tüm sınır kapıları kapalıdır.

Slovenya Cumhuriyetine İtalya Cumhuriyetinden girişler sadece Slovenya vatandaşları için izin verilmiştir,  Slovenya vatandaşı olmayan veya geçici veya kalıcı oturum izni sunamayan (ispat edici belgeyi Slovence veya İngilizce veya İtlyanca, ve 3 gün içinde) ayrıca SARS – Cov-2 (COVID-19 testlerinin negatif çıktığını belgelemesi beklenir. Eğer bir kişi bunları belgeleyemez ise eğer vücut sıcaklığı 37,5 ‘den düşük ise ve üst solunum rahatsızlığı olmadığına dair açık işaretleri (öksürük, nefes darlığı, burun akıntısı vs) varsa Slovenya’ya girişine izin verilebilir.

Avusturya sınırı

SLO-AUT sınrıında; sadece aşağıdaki giriş noktaları açıktır:

Gornja Radgona (her zaman açık), Kuzma (her zaman açık), Holmec (from 05:00 to 21:00), Karavanke (her zaman açık), Jurij (from 06:00 to 21:00), Vi? (from 05:00 to 23:00), Ljubelj (her zaman açık), Trate (her zaman açık), Radlje (open at all times), Gederovci (her zaman açık), Šentilj (otoyol, her zaman açık), Šentilj (otoyol, from 06:00 to 21:00) and Korensko (from 05:00 to 23:00). Yolcu tarafiğine izin verilmemiştir.

Avusturya’dan Slovenya’ya giriş sadece Slovenya vatandaşları için izin verilmiştir,  Slovenya vatandaşı olmayan veya geçici veya kalıcı oturum izni sunamayan (ispat edici belgeyi Slovence veya İngilizce veya İtlyanca, ve 3 gün içinde) ayrıca SARS – Cov-2 (COVID-19 testlerinin negatif çıktığını belgelemesi beklenir. Eğer bir kişi bunları belgeleyemez ise eğer vücut sıcaklığı 37,5 ‘den düşük ise ve üst solunum rahatsızlığı olmadığına dair açık işaretleri (öksürük, nefes darlığı, burun akıntısı vs) varsa Slovenya’ya girişine izin verilebilir

BU talimat her iki tarafta da toprak sahibi olup tarımla iştigal edenleri, sınır geçen işçi göçmenler, yük taşımacılığı, acil durum/ambulans araçlarınınyolcuları insani yardım konvoyları kapsamında transit taşıamcılığı kapsamında faaliyetleri nedeniyle Slovenya’yı terk edemeyecek olan komşu ülkelerin faaliyetlerinden dolayı girişlerine izin verilmez. Bu talimat 25 Mart itibariyle yürürlüğe girmiştir.

Hırvatistan Sınırı

SLO-HR sınrıında, aşağıdaki sınır geçiş noktaları İtalya’dan gelen transit araçlara izin verilir: Gruškovje, Obrezje and Starod. Sürücüler İtalya’dan gelen konvoylara sadece Obrezje’nin kullanıldığını hatırlamaları gereklidir.

Macaristan sınırı

SLO-HUN sınırında, Macaristan’a giriiş 3 noktadan mümkündür: Dolga vas, Pince ve Pince R1/232. Sonraki sadece Sloven ve Macar vatandaşlarına açıktır. Macaristan’a gelen tüm araçlar kontrol edilir ve belirli bir kısıtlama yoksa veya Slovenya’ya giren araç üzerindeki kontrol prosedürünve sürücüleri başkaları ile temas kurmaktan kaçınmalıdır.

Serbestlik

  • 27 Mart itibariyle karayolu uluslararası yük taşımacılığına hafta sonları izin verilecektir.

Kontrol belgelerinin geçerliliklerinin uzatılması

Slovenya Hükümetinin kabul ettiği bir kararname ile teknik denetimler ve motorlu araçlar ile takograf işlemlerine dair denetim ve diğer işlemlere 16 Nisan 2020 ye kadar geçicici durdurma kararı verilmiştir. Bu nedenle motorlu araç sürücü belgeleri, motorlu araç sigortaları ve tehlikeli madde taşımacılığı için ADR sertifikaları 16 Mayıs 2020 ye kadar uzatılmıştır. Slovenya’da tüketicilere sürücü kursları, yetkili sürücü eğitim merkezlerinde, sürücüler için ek eğitimleri güvenli sürüş eğitim merkezlerinde tüketicilere mal ve hizmet satışı kararname  ile yasaklanmıştır. Sonuç olarak sürücü belgelerinin geçerlilik süresi 16 Mayıs 2020 tarihine geçici olarak uzatılmıştır.

Söz konusu kararnamede yapılan yenileme ile Mesleki yeterlilik belgesi almak için teorik ve pratik sınavlar, ve hatta Birlik Kodu 95 ‘in periyodik yenileme eğitimi, doğrudan tüketicilere sürücü kursları ve yetkili eğitim merkezlerinde mal ve hizmet satışı yasaklanmıştır. Ek olarak sürücü belgelerinin alınması ve yenilenmesine ilişkin tüm faaliyetler yasaklanmıştır.

Sürücüler için tehlikeli madde temel ve tazeleme eğitim kursları, taşıma görevlileri için temel ve tazeleme profesonel eğitim sınavları adaylar, sürücü belgesinin ve yenilemesi için ile motorlu araç süsrücülerinin medikal incelemeler, traktör ve traktör eklentilerinin güvenli kullanımı sınavları da yasaklanmıştır. Sonuç olarak t16 Nisan 2020 de süresi dolacak olan bu belgeler 16 Temmuz 2020’ye kadar tekrar ertelenmiştir. Slovenya polisine ve Altyapı ve Maliye İdaresine istisnai durumların dikkate alınması talimatı verilmiştir. Ayrıca ADR Çok Taraflı  Sözleşmesini imzalamış ülkelerin vatandaşı olan yabancı sürücüler

-M324 sürücü eğitim belgesi ve güvenlik danışmanına ilişkin belge ; ve

M325 tankların periyodik ve ara muayene onay belgeleri (daha detaylı bilgi https://www.unece.org/trans/danger/multi/multi.html)

Sürüş Süresi ve dinlenme zamanı kurallarında istisna:

Slovenya 16 Mart – 16 Nisan 2020 arasınra geçici ve sınırlı sürüş ve dinlanme süreleri zorunluluklarında geçici serbestlik/rahatlık uygulayacağına dair Avrupa Komisyonuna bilgi vermiştir. Bu husus ulusal ve uluslararası yük taşımacılığı yapan sürücülere uygulanacaktır. Serbestlik AB Düzenlemesi No 561/2006  Madde 14(2) dayanak alınarak yapılmıştır.

Kaynak: GIZ Intertransport and Government of Slovenia

Coronavirus (COVID-19) salgını – Rusya’daki durum güncellemesi (30 Mart 2020, 15:10)

Koronavirüsün (COVID-19) Rusya Federasyonu bölgesinde yayılmasını engellemek için devam eden çabaları dahilinde, Rusya Hükümeti  27 Mart 2020 tarih ve 763 sayılı Kararnameyi yayınladı, buna göre karayolu, demiryolu, yaya, nehir ve  

Kombine sınır geçiş noktaları, Rusya – Belarus sınırındaki yer üstü bölüm dahil tüm hareketlerde geçici kısıtlamalar uygulanacaktır. Bu karar 30 Mart 2020 itibariyle yürürlüktedir.

Yukarıdaki kısıtlamalar uuslararası yük taşımacılığı ile bağlantılı kamyon sürücülerini kapsamayacaktır. (paragraf 2). Bu hüküm Rusya Federasyonu vatandaşları ve yabancı kamyon sürücüleri için geçerlidir( paragraf 2 madde 2 , 16 Mart 2020 tarih 635 nolu Hükümet Kararnamesi, ile 25 Mart 2020 tarih 730 no.lu Hükümet Kararnamesi ile düzenlenen güncellemeler.)

Kaynak: ASMAP

Coronavirus (COVID-19) salgını – Kazakistan’daki durum

Kazakistan Cumhuriyeti Sanayi ve Altyapı Kalkınma Bakanlığı uluslararası taşımacılık ile ilgili  sürücüler, nakliyeciler ve taşımacılık şirketleri ve Kazakistan bölgesi boyunca yolcular için bir Kısa Not hazırladı. Bu kısa not, Kazakistan’da  koronavirüs (COVID 19) enfeksiyonundan korunmak için yürürlükte olan mevcut uygulamalara uymalarına yardımcı olmak için hazırlanmıştır. 

Coronavirus (COVID-19) salgını – Avrupa Birliğinde durum

Taşımacılık çalışanlarının Avrupa Birliğinde harekeri  - gerekli belgelerin netleştirilmesi, uluslararası taşımacılık faaliyetinin belgelendirilmesi

26 Mart tarihli AB üye ülkeler  mektubunda DG MOVE Genel Direktörü “ulaştırma işçileri” terminin anlamını netleştirmiş ve uluslararası görevlerini yerine getiren profesyonel sürücüleri de kapsamıştır.

23 Mart tarihli Yeşil Hatlar İletişimi  (Green Lanes Communication   diğer AB dillerindeki metin için bağlantıya bakın), EC (Avrupa Komisyonu)  ulştırma işçilerinin serbest hareketi prensibi ile Üye Devletlerden bunlara COVID-19 semptomları görülmedikçe karantina altına alınmamalarını ve bir doktor raporu veya beyanı istenmemesini talep etmiştir. 26 Mart tarihli AB Devlet ve Hükümet Başkanları ortak beyanında (https://www.consilium.europa.eu/media/43076/26-vc-euco-statement-en.pdf)  AB Yeşil Hat İletişimi (Ek 3’e bakınız) desteklenerek tüm AB üye devletleri için ortak bir taahhütname olarak addedilmiştir.

Yeşil Hat İletişimi Ek 3’de, Komisyon, uluslararası taşımacılıkta profesyonel faaliyet gösteren ulaştırma işçilerinin işvereni tarafından imzalanacak olan ulaştırma işçileri için AB sertifika taslağı ortaya koymuştur. Bu taslak sertifika, kamyon sürücülerinin diğer ulaştırma araçlarıyla seyahat ettiklerinde (otobüs veya otomobil gibi, kamyonları dışında), profesyonel faaliyetlerini belgelendirmek için, C veya D lisansı olmayan LCV- hafif ticari araç sürücüleri de buna dahildir. Profesyonel sürücüler uluslararası taşımacılık faaliyetini kamyonları ile gerçekleştiriyorsa bu sertifikaya ihtiyaçları yoktur. Özet olarak Sürücü Kimlik Belgesi,Mesleki Yeterlilik Belgesi (CPC) ve uluslararası ulaştırma işçileri için yukarıda belirtilen sertifika, AB Yeşil Hat İletişimi Ek 3’de belirtildiği üzere işveren tarafıdnan düzeznlenen ve imzalanan sertifika AB Üye Devletler Denetim Otoritelerince profesyonel faaliyetin ispatı için yeterli kabul edilecektir. Profesyonel sürücülerden ilave başka bir belge talep edilmeyecektir.

Kaynak: IRU’nun kendi analizi.

Coronavirus (COVID-19) salgını – Romanya durum güncellemesi (30 March 2020, 17:10)

Romanya İçişleri Bakanlığı 31 Mart 2020 itibariyle yürürlüğe girecek yeni önlemleri duyurdu.

Ülkeye girerken, ailelerinin korunması için, 2,4 ton üzerinde izin verilen ağırlığa sahip araçların sürücüleri seyahatler arasında en fazla 14 günlük karantina/izolasyon süresini seçme hakkı mevcuttur. Aşağıdaki seçeneklerden biri koronavirüsün (COVID-19) yayılmasını engellemek için seçilebilir:

  1. İşveren tarafından sağlanan alanlarda karantina;
  2. Yalnız başına veya birlikte yaşadığı tüm kişilerle birlikte evde veya bir başka mevcut olan yaşam alanında izolasyon;
  3. Talep üzerine kamu idare makamları tarafından oluşturulan alanlarda ilgili masrafların desteklendiği şekilde karantina.

Bu yük araçlarının sürücüleri (azami izin verilen ağrlığı 2,4 ton’dan fazla olanlar) a, b veya c tercihlerinden hangisinin karantina/izolasyon sürecinde seçtiklerini, kendi sorumlulukları dahilinde bir beyanname formu doldurarak bildirmek zorundadırlar. Yukarıda belirtilen hükümler hava taşıtı pilotları ve gemi mürettebatları için de geçerlidir.

Bu hükümler sadece Romen sürücüler için geçerlidir.

İlave referans, düzenli güncellemeler İngilizce olarak ayrıca UNTRR internet sitesinden ulaşılabilir. (https://www.www.untrr.ro/)

Kaynak: UNTRR

Coronavirus (COVID-19) salgını – İspanya durum güncellemesi 

29 Mart gece yarısı yeni bir Kraliyet Kararnamesi yayınlandı – Kanun 10/2020, bu kapsamda 30 Mart – 9 Nisan arasında zorunlu ücretli izin uygulaması ile zorunlu olmayan alanda çalışanlara yeni kısıtlama kuralları arttırılacaktır. Zorunlu izin alanlar 30 Mart’tan sonra sadece zorunlu durumlarda, kanun yayımlanmadan önce halihazırda süreci başlamış, ve tamamlanması gereklş olan durumlarda çalışmaya devam edebilir.

Zorunlu tatil aşağıdaki çalışan gurubundaki kişilere uygulanmaz:

  • Pazar tedarik zinciri ve operasyon, gıda, içecek, hayvan yemi, hijyen ürünleri, ilaç ve tıbbi ürünlerdahil olmak üzere temel mal ve hizmet alanlarında çalışanlar
  • Üretim sektörü faaliyetlerinin devamı için gerekli olduğu düşünülen , bu gerekli faaliyetlerin gelişimi için zorunlu olan tedarik, hammadde, ekipman ve materyal sağlanması
  • Ulaştırma hizmeti gerçekleştirenler, acil durum ilanından beri devam eden hem insan hem de eşya/yük taşımacılığı   

Karayolu taşımacılığı ve lojistik şirketlerinin İspanya’daki müşteri/temsilcileri ile iletişime geçerek faaliyetlerinin bu günlerde devam edip etmediğini teyit etmeleri tavsiye edilmektedir.

Kaynak: ASTIC

Coronavirus (COVID-19) salgını –Nepal’deki güncel durumu

Nepal hükümeti tecrit uygulamasını 7 Nisan 2020’ye kadar uzattı. Tüm sınır geçiş noktaları kapalı kalacak ve ülke içinde insan ile taşıt hareketi kısıtlanacak. Sadece acil hareketlere, Bölge İdare Ofisinden alınan ön izin ile müsaade edilecek.

Kaynak: Nepal Automobiles' Association (NASA)

Coronavirus (COVID-19) salgını – Avrupa Birliği güncel durum

AB Devlet Başkanları tarafından desteklenen Yeşil Hat iletişimi tüm AB dillerinde hazırlanmıştır.

Yakın zamanda Avrupa Komisyonu yeşil hat iletişimi artık tüm AB dillerinde temin edilebilmektedir. (buradan)

AB Devletleri ve Hükümetleri Başkanları ayrıca son beyanlarınnda (26 Mart) yeşil hatlara ilişkin desteklerini şu cümle ile ifade etmiştir: “geçici iç sınır kontrol önlemlerinin uygulandığı ortamda, insanlar ve eşyaların sağlıklı sınır geçişlerini temin edecek ve Şengen Sınır Kodu/Kanunu ile Komisyonun “yeşil hat” uygulaması rehberi baz alınarak tek Pazar yapısını koruyacağız.

Bu yeşil hat uygulamasının tüm AB Üye Devletlerinin ortak taahhüdü olduğunu teyit etmektedir.

Kaynak: IRU

Coronavirus (COVID-19) salgını – Romanya durum güncellemesi

Romanya Ulaştırma Bakanlığı sınır kapılarındaki durumu günlük olarak internet sitesinde yayınlamaktadır(http://www.mt.gov.ro/web14/).  Güncellenen sınır bekleme süreleri de ayrıca bu internet sitesinden takip edilebilir: https://www.politiadefrontiera.ro/en/traficonline/?vt=2&dt=1

Mevcut durumda rapor edilen temel darboğazlar aşağıdadır:

Calafat çıkış kapısı

125’den fazla araç sırada beklemekte ve 1,7 km ile 3 saatten fazla bekleme süresi vardır

Calafat giriş kapısı

51 araç sırada beklemekte ve 1,2 km kuyruk mevcut bekleme süresi  50 dk.

Giurgiu giriş kapısı

5 araç beklemede

Saat 14:00 ve 15:00 arasında 44 araç giriş yapmış ve 32 araç kalmış

Nadlac II giriş kapısı

Yaklaşık 2,5 km kuyruk mevcut bekleme süresi yaklaşık 2 saat

Nadlac II çıkış kapısı

Yaklaşık 3 km kuyruk, bekleme süresi yaklaşık 2 saat

Kaynak: UNTRR

Coronavirus (COVID-19) salgını – Macaristan durum güncellemesi

MKFE koronavirüs hakkında yabancı nakliyecileri ilgilendiren tüm bilgileri internet sitesinde İngilizce olarak yayınlamaktadır (https://mkfe.hu/en/).Aşağıdaki bilgiler bu siteye eklenmiştir.

28 Mart 2020 itibariyle resmi karantina (sınır geçişi sonrasında 14 gün boyunca)  COVID-19 semptomları göstermeyen Macar sürücüler için, varış noktası Macaristan ise artık geçerli değildir. Baş Sağlık Memuru tarafından verilen 27 Mart tarihindeki diğer talimatlar değişmemiştir.

Bu talimatların Cuma günü sınır kapılarında gözlemlenen darboğazın azaltılmasına yardımcı olması beklenmektedir.

Kaynak: MKFE

Coronavirus (COVID-19) salgını – Finlandiya durum güncellemesi

28 Mart (00:00) itibariyle Finlandiya Hükümeti Uusimaa bölgesini kapattı (Büyük Helsinki Başkent Bölgesi). Uygulamada geçici bir iç sınır oluşturulmuş v Uusimaa ülkenin geri kalanından ayrılmıştır.

Kısıtlamalar Uusimaa bölgesine iki yönlü hareketi kesmektedir., ve 19 Nisan 2020’ye kadar yürürlükte kalacaktır. Bu yeni kısıtlamaların amacı  koronavirüs enfeksiyonlarını engellemek ve Uusimaa’dan salgının Finlandiya’nın diğer bölgelerine yayılmasını yavaşlatmaktır. Hakikaten de Finlandiya nüfusunun üçte biri bu bölgede yaşamakta ve COVID-19 vakalarının büyük çoğunluğu da bu bölgede teşhiş edilmiştir.

- Yük ve navlun taşımacılık hizmetleri normal şekilde devam edecektir, ancak hareket kısıtlamalarından dolayı gecikmeler beklenmektedir. Uusimaa’da iki yönlü 30 geçiş noktası vardır, ancak hiç Yeşil Hat noktası kamyonlar için henüz belirlenmemiştir.

- Toplu Taşıma  hizmetleri durmayacaktır. Ancak, bu hizmetlerin kullanımı halihazırda düşmüştür ve hareket kısıtlamalarına bağlı olarak devam edecektir.

- insanların hareketine dair kısıtlamalar aşağıdaki koşullarda geçerli değildir:

(a) resmi faaliyetler,

(b) İş için seyahat, bir çalışan veya girişimci veya kendi hesabına çalışan kişiler, toplumsal konumu olan bir vakıfın çalışmaları ile bağlantılı olduğunda,

(c) askeri veya anayasal diğer zorunluluklarla ilgili faaliyetler,

(d) bir aile üyesinin bakım ihtiyacı, ölüm riski veya ölümü, bir çocuğa erişim hakkı, veya diğer benzer zorlayıcı sebepler,

Hareket kısıtlamalarına uygunluğu polis gözleyecek ve kontrol edecektir. Eğer polis tarafından talep edilirse, kişiler seyahatlerinin sebebinin açıklamasını sunmak zorundadır.

Daha fazla bilgi aşağıdaki bağlantılardan temin edilebilir:

Finlandiya İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan bilgiler (https://intermin.fi/en/article/-/asset_publisher/hallituksen-linjaukset)

. Finalndiya Polisi tarafından kısıtlamalar hakkında soru ve cevaplar (https://www.poliisi.fi/coronavirus_info/restrictions_on_movement)

- Finlandiya Ulaştırma Bakanlığı tarafından sunulan bilgiler (https://www.lvm.fi/en/-/ministry-of-transport-and-communications-information-pack-coronavirus-covid-19-and-the-transport-and-communications-system-1035278)

Kaynak: FinMobility

Coronavirus (COVID-19) salgını – İsviçre durum güncellemesi

İsviçre’ye İtalya, Fransa, Almanya ve Avusturya’dan gelişler İsviçre vatandaşları, İsviçre’ye profesyonel amaçlarda giriş yapanlar ile sınırlıdır. Sadece büyük sınır kapıları insanların hareketine açıktır.

Uluslararası yük taşımacılığı bu önlemlerden etkilenmemektedir, ve tüm sınır kapıları yük taşımacılığına açıktır. Yeşil hatlar ayrıca, tıbbi ürünler, gıda, yakıt ürünleri ve posta için ithalat, ihracat ve transit işlemleri için bazı sınır kapılarında oluşturulmuştur. Bu sınır kapılarının listesi internet üzerinden takip edilebilir (https://www.ezv.admin.ch/ezv/fr/home/teaser-page-d-accueil/a-la-une-teaser/coronavirus/liste-geoeffnete-grenzuebergaenge.html)

Kaynak: ASTAG ve Federal Gümrük İdaresi

Coronavirus (COVID-19) salgını  – Slovakya durum güncellemesi

27 Mart tarihindeki (dünki) Çek Cumhuriyeti, Macaristan, Polonya ve Avusturya ile sınır kapılarının 7,5 ton üzeri araçlara kapatılması sonrasında, Macaristan sınırında oluşan darboğazların ve trafik sıkışıklığının normale yavaş yavaş döndüğü görülmektedir.

Bütün sınır kapıları açıktır, Slovakya ve Çek Cumhuriyet arasındaki Brodske-Breclav dahil olarak…

Kaynak: CESMAD-Slovakia ve CESMAD-Bohemia

Coronavirus (COVID-19) salgını – Avrupa Birliği güncelleme – çift adam (doublem manning)

IRU üyelerinden alınan bilgi alışverişine göre AB üye devletlerin büyük çoğunluğu çift adamlığa izin veriyor, çoklu adam iki mürettebattan oluşumakta olduğu bilinmektedir. (Düzenleme 561/2006 madde 4 paragraf o)

Belirli kurallar Fransa, İtalya, İspanya ve Portekizde uygulanmaktadır, - sosyal mesafe 1 metre olmalı.

 Birleşik Krallıkda ise çift adamlık aşağıdaki koşullar yerine getirildiğinde yasak değildir.

  • Müşteri ve meslektaşlar ile temasına ssgariye eindirilmesiç zaman ve mesafe kombinasyonu asgari temasdır.
  • Yakın temas gerekli olmadığında 2 metre uzaklaşmalısınız
  • Düzenli el hijyeni , ya el yıkayarak ( en iyisi) veya alkollü jel (iyi) kullanarak sağlamak önemlidir.
  • Elleri yıkamadıkça veya jellemedikçe yüze /başa götürmeyin (örneğin burrnunuzu silmeyin)
  • Burun silinen herhangi bir mendili hemen atın ve elleri ykıyaın/jelleyin
  • Eldiven kullanılıyorsa, fiziksel hasar aldığında değiştirin veya fiziksel bir kirlenme varsa, operatörün rahatı için gerekliyse
  • PPE kullanıyorsanız (eldiven, ve/veya önlük) işiniz bittiğinde güvenli şekilde çıkarttığınızdan emin olur .  -ve en önemlisi güvenli şekilde atıldığından emin olun
  • Birleşik Krallık hakkındaki bilgi/tavsiye geçerli olup değişme ihtimali vardır.
  • BU sırada, Macaristan’da çift adam /sürücü tavsiye etmiyoruz.

Kaynak: IRU ve IRU üyeleri arası bilgi alışverişi

Coronavirus (COVID-19) salgını  - Moldova durum güncellemesi  –

Moldova Olağanüstü Durumlar Komisyonunun 26 mart 2020 No 6 hükmüne göre Costesti-Stanca (Moldova – Romanya sınırı) ile Briceni – Rossoşani (Moldova – Ukrayna sınırı ) 29 Mart 2020 saat 08:00 itibariyle geçici olarak kapatılacaktır.

Kaynak: AITA